Sök:

Sökresultat:

13429 Uppsatser om Business Process Reengineering - Sida 1 av 896

En objektorienterad tillämpning inom Business Process Reengineering

Utvecklingen inom IT-området har under de senaste åren varit explosionsartad. Allt fler branscher har börjat att leta efter nya sätt att tillämpa de olika framsteg som skett inom områdetDetta arbete behandlar en kombinerad litteraturstudie och intervjuundersökning kring objektorientering och Business Process Reengineering. Problemställningen för detta arbete har varit:- På vilka sätt kan objektorientering tillämpas för att utveckla de synsätt och de metoder som används inom Business Process ReengineeringSyftet med arbetet var att hitta ett antal generella tillämpningsområden utifrån problemställningen, samt att hitta ett antal fördelar, som dessa generella tillämpningar skulle kunna medföra.Resultatet av detta arbete visar att det finns områden inom Business Process Reengineering, där en objektorienterad tillämpning skulle kunna medför stora fördelar. Som exempel på detta kan nämnas förbättrade möjligheter att skapa och anpassa de informationssystem som skall stötta verksamhetsprocesserna. Även möjligheterna att skapa dynamiska metoder, där varje metodsteg utgörs av färdiga moduler som sedan kombineras, bör nämnas som en fördel..

Effektivare workflow i en myndighet. En fallstudie om hanteringen av medborgarnas ärenden

The goal with this essay is to investigate problems in processes of a government agency andthereby determine whether a Business Process Reengineering can create a more effectiveworkflow. The foundation of this essay lies in how customers perceive its business processesas reported from Internet forums. By adopting a qualitative approach, this is supplemented bythe statements and reports from the public business. The qualitative method that has been usedin this study is a content analysis of the threads from two major Internet forums that highlightthe problems associated with the examination of firearms licensing and the routine that exists.The method also gave us the opportunity to study the public business own view of theirprocesses. This was done by exploring their statements in media and their own reports aboutthis area.This essay is the result of a case-based study and during the course of the study we haveidentified five themes related to; time, management, communication, competence, andregulations.

Software Reengineering: syfte och effekter

I dagens organisationer verkar mjukvarusystem som har varit länge i drift och genomgått mycket underhållsarbete. Detta kan göra att systemen är dyra att underhålla, inte uppträder som förväntat eller inte går att införa ny funktionalitet i. Dessa system är i regel väsentliga för organisationens verksamhet och bör därför inte nyutvecklas för då riskerar organisationen förlust av verksamhetskritisk information. Lösningen på underhållsproblem och dåligt skapade system är istället att göra en software reengineering. Detta kan medföra att systemet bibehåller kritisk verksamhetsinformation samt har en bättre systemlösning, vilket leder till lägre underhållskostnader och mer genomtänkt arkitektur.

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring undersöks genom fallstudie av IKEA Food Service. Uppsatsen genererar fem hypoteser kring ämnet..

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring undersöks genom fallstudie av IKEA Food Service. Uppsatsen genererar fem hypoteser kring ämnet..

Business Process Reengineering: hur får ledningen personalen motiverad?

En av de mest anammade metoderna för radikal organisationsförändring det senaste decenniet är Business Process Reengineering (BPR). BPR har fått kritik för att den inte tar tillräcklig hänsyn till de mänskliga aspekterna som finns vid en organisationsförändring. Dessa mänskliga aspekter är t.ex. åsikter, tankar och känslor som en individ har. De mänskliga aspekterna finns således hos varje enskild individ inom organisationen och det är därför viktigt att ta hänsyn till dessa aspekter för att ex.

?Förändringar är bra om det inte gäller en själv? : En komparativ studie av privata och public service TV-kanalers organisatoriska flexibilitet i Sverige och Polen

This Bachelor-paper is an investigation of organisational flexibility in Swedish andPolish television companies. The essay is based on four main questions which is thananalysed by looking at different categories that defines a flexible organisationalstructure.The questions are:? What is the internal and external perceived judgment about the TV-channelsorganisational flexibility?? What are the differences regarding Public service channels in Sweden andPoland as well as the differences between commercial channels?? What are the differences regarding public service- and commercial TVchannelsin Sweden as well as in Poland? Which of the companies are considered being the stronger and the weakest inan organisational flexibility point of view?In order to answer these questions have we used following main theories.? Readiness for Business Process Reengineering - Abdolvand, N. & Albadvi, A.& Ferdowsi, Z (2008)? Decisionprocess - Jacobsen D.I.

HR-omvandling på lösa grunder

SyftetmeddennauppsatsärattkartläggaDaveUlrichsteoretiskagrundförkon-­?ceptetHRTransformationochprövahållbarhetenidenteoretiskagrunden.TidigareforskningharfokuseratpåkonsekvensernaavimplementeringenavkonceptetmedandennastudiefokuserarpåUlrichsteoretiskabakgrund.Förattkartläggaochhållbarhetsprövakonceptetharjaganväntmigavargumen-­?tationsanlys.Genrebestämninghargjortsmedhjälpavettnarrativtförhållnings-­?sättochenstrategifördekonstruktion.ResultatetvisarattUlrichskonceptbyggerpåargumentsomsaknarempirisktstöd,ibådetidigellersenarelitteratur.PresentationenavHRTransformationharväldigtstoralikhetermedmanagementkonceptetBusinessProcessReengi-­?neering(BPR).DessutomvisaruppsatsenpåattHRTransformation,precissomBPR,saknarempiriskstödfördetutlovaderesultatet.Ulrichundvikerattrefera-­?ratillforskningsomstödförmodellentrotsattdelaravdenharmerän15årpånacken..

Business Process Outsourcing : Vilka faktorer är avgörande vid ett beslut?

Outsourcing, förflyttning av funktioner till extern part som tidigare funnits i företaget, är ett fenomen som under de två senaste årtiondena har vuxit starkt i världen. Outsourcing har möjliggjort för företag att fokusera på sin kärnverksamhet och därmed erhålla konkurrensfördelar. Business Process Outsourcing är en kategori inom detta område, som innebär att företaget outsourcar hela eller delar av sin ekonomifunktion. Användandet av Business Process Outsourcing har ökat bland de svenska företagen under de senaste åren. Det finns mångtydiga förklaringar till denna framväxt, där en förklaring är att det är en trend.

Projekt Pet Shop

This essay presents a business plan for the idea of a Pet Shop in Stockholm. The initial purpose of the essay was to investigate weather the company would be financially profitable or not. During the process we encountered problems and pitfalls that we felt contributed to the fact that our business idea is yet not realized. Therefore the second purpose of describing the process that an entrepreneur goes through when starting a new business came about. Besides the business plan for Pet Shop we present a selection of the theories that we found relevant for our situation, among others behaviour of entrepreneurial teams, network theory and execution.

En studie kring processen att som IT-konsult skifta affärsmodell genom försäljning av en standardiserad lösning.

Due to increasing international competition and new technology IT-consultants has been forced to oversee their business models lately. The main purpose of this study is to investigate the process and consequences of a shift in business model for a consultant by using a methodology based on action research. The empirical foundation consists of a field study with observations, notes, interviews and business related documents. The case describes a consultant?s process of shifting business model from profits based on man-hours to selling a standardized system.

Hovjuvelerare W. A. Bolins AB företagsarkiv

This examination paper is an account for the author?s work to arrange and registrate the business archive and business records of court jeweller W. A. Bolin AB from 1916 until present day, and a part of the one-year Masters Programme in Archival Science at the University of Uppsala. Problems that have been encountered are treated, as well as motivations of the decisions made during the process.

Företagsvärdering i praktiken : Hur bör en säljare agera vid företagsöverlåtelse?

It is important to understand the process of appraisal of a business in order to establish its value. The purpose of our thesis is to establish which methods and models are used when evaluating a business and investigate the factors that may affect the value and price tag of a business. We have used a qualitative approach by conducting both indepth interviews and a survey as well as reading literature within the field. The main conslusion in our findings is that the common practice of discounted cash flow is widely used when bestowing a monetary value for a business, and in order to raise the value a well established customer relationship was the single most important factor. As far as lowering the value, the answers were of such a wide spread that a single factor could not be attributed.

IT-konsultens konsultationsprocess

How does IT-consultants reason in their consulting process regarding the development of a clients IT-based internal recruitment system? The purpose with this paper is to investigate how an IT-consultant is reasoning in a consulting process and investigate whether consultants are using established models and methods in their work. We have chosen to work with a qualitative examination to attain our purpose. In our work gathering the empirical facts we have been working with a case study, an observation and a simulation exercise. The combination of these has made it possible to carry out the paper and produce the most correct data possible. Conclusion: We state that IT-consultants do not use any theory-based methods, they use process methods created by themselves and their company.

Sälj- och köpprocessen av IT-relaterade tjänster

Background: Companies and organizations of today spend large amounts of money on IT-based business solutions. Such business solutions normally include business- consulting and software-creation (IT-related services). Due to the rapid development of the technology within this field of business the IT-customers find it difficult to select among potential suppliers on objective grounds.Purpose: To increase the understanding for the professionl approach of the people involved in the sales- and purchase process of IT-related services in a business-to-business context. The study is taking the buyers'as well as the sellers'perspective into account when analyzing the process. Method: The empirical findings were collected from eight companies in Linköping and Stockholm.

1 Nästa sida ->